فروش، نصب و تعمیر انواع درب و پنجره آلومینیومی و UPVC | گروه صنعتی رونا وین

 

با مدیریت آقـای حسین امـن زاده

 

متخصص در تولید، نصب، تعمیر و بازسازی

 

"انـواع درب و پنجــره هـای آلومینیومــی و UPVC"

 

           

 

 

 

 


 

 


 

 

مراحل تعمیر پنجره آلومینیومی یا UPVC چگونه است ؟

 

اگر پنجره دوجداره در خانه شما وجود داشته باشد، حتما این سوال برایتان پیش می‌آید، که در صورت خراب شدن پنجره دوجداره چه کار باید کنیم ؟ و آیا امکان تعمیر پنجره دوجداره آن وجود دارد یا خیر؟ این روزها به لطف رسانه‌های اینترنتی،‌ مردم بسیار آگاه‌تر از گذشته شده‌اند و در زمان خرید یک کالا، به تعمیر آن نیز فکر می‌کنند.

 

در حال حاضر، تقریبا تمام خانه‌های و ویلاهای نوساز در ایران، به خصوص در شهر بزرگ تهران، دارای درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی یا UPVC هستند، بنابراین اطلاع از چگونگی و روش تعمیر آن‌ها بسیار اهمیت دارد. البته لازم نیست حتما تمام اطلاعات تخصصی و فنی را در این زمینه داشته باشید، همین که اطلاعاتی کلی در خصوص تعمیر پنجره دوجداره داشته باشید، کفایت می‌کند. چرا که کسب آگاهی بیش‌تر در این زمینه یعنی شرایط نگهداری درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی یا UPVC باعث می‌شود که درباره نحوه نگهداری صحیح از پنجره‌ها نیز اطلاعات لازم را داشته باشید و از به وجود آمدن هزینه‌های اضافی احتمالی در آینده، پیشگیری کنید.

 


درب و پنجره منزل یا محل کار شما  نیاز به رگلاژ یا تعمیر و بازسازی دارد ؟

 

       فقط کافیه با ما تماس بگیرید !

 


 

 


 

 

 رگلاژ کردن پنجره های آلومینیومی یا UPVC؛

 

استفاده نادرست و ناصحیح از درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی یا UPVC سبب می شود که به مرور زمان نیاز به تعمیر و رگلاژ ایجاد شود. مواردی که ممکن است در پنجره‌های آلومینیومی نیاز به تعمیر داشته باشد، به ترتیب زیر است :

 

 

  • از دست دادن مطلوبیت و کارایی اولیه
  • راحت باز و بسته نشدن دستگیره
  • اشکال در بسته  شدن درب و پنجره آلومینیومی و به کار نبردن فریم مستحکم
  • از دست دادن قابلیت عایق حرارتی
  • شل شدن و آسیب به لاستیک های اطراف پنجره که قابل تعویض می باشند.
  • عملکرد نامطلوب  یراق آلات درب و پنجره
  • خم شدن یا شکستن لولای بازویی فریم لس
  • عدم عایق صدا بودن
  • نفوذ آب در اطراف پنجره دوجداره

 


 

 


 

در این حالت می گویند درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی یا UPVC از رگلاژ خارج شده است. بنابراین توصیه می شود برای تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی حتما اقدام کنید. زیرا با اینکار دیگر مشکلی در آینده برای شما پیش نخواهد آمد و پنجره بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت.

 

 

درب و پنجره منزل یا محل کار شما  نیاز به رگلاژ یا تعمیر و بازسازی دارد ؟

 

       فقط کافیه با ما تماس بگیرید !

 


 

 


 

 

 

نقش خاصیت فلز الومینیوم در تعمیر و رگلاژ پنجره های آلومینیومی؛

 

فلز آلومینیوم از لحاظ ارزش و میزان کاربرد بعد از آهن قرار داد و به دلیل نرم و سبک بودن به سادگی شکل می گیرد. اما در بحث رگلاژ و تعمیر این خاصیت مشکل سازخواهد بود، زیرا تعمیرکار باید دقت کند که باعث اسیب به پروفیل پنجره های آلومینیومی نشود.

 

پیچیدگی یراق آلات این نوع درب و پنجره آلومینیومی اساسا به دلیل کاربرد، منحصر به فرد است؛ از همین جهت برای این نوع محصول پیش بینی شده است. از طرفی در شناسنامه کاربردی آن به این مسئله اشاره شده است که اسپانیولت و دیگر یراق ها از هوشمندی بالاتری نسبت به UPVC بهره می برند.

 


 


 

برای جلوگیری از نیاز به تعمیر پنجره آلومینیومی

باید مواردی را رعایت کنید :

 

  • باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره
  • وجود فریم اهنی در اطراف پنجره های دوجداره در هنگام نصب
  • سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره 
  • تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره آلومینیوم برای عایق بندی و درزگیری

 

 


 

باید دقت کنید که :

 

افراد نباید خود اقدام به تعمیرات و رگلاژ پنجره کنند؛ زیرا رگلاژ پنجره و همچنین تعویض یراق الات نیاز به تخصص داشته و پارامترهای خاص خود را می طلبد که توسط تعمیرکار و سرویس کار پنجره های دوجداره ممکن است.

 


 


درب و پنجره منزل یا محل کار شما  نیاز به رگلاژ یا تعمیر و بازسازی دارد ؟

 

       فقط کافیه با ما تماس بگیرید !

 


 

 


 

 

 

تعمیر پنجره های آلومینیومی فریم لس؛

 

در شهرهای بزرگ و کوچک ساختمان هایی با نمای تمام شیشه ای به چشم میخورد که زیبایی منحصر به فردی به طراحی خارجی ساختمان ها داده است و در طی سال های گذشته تعداد این نماها رو به افزایش است. نمای تمام شیشه با فریم الومینیومی که در این ساختمان ها به کار رفته است را نمای فریم لس می نامند و مزایا و کارایی های خاص خود را دارد.

 

باید دقت داشت که مهندسی ساخت نمای فریم لس با متد های روز دنیا می باشد. نمای فریم لس از دو بخش ثابت و بازشو تشکیل می شود به گونه ای که تعدادی از شیشه های مستطیلی شکل به صورت ثابت نصب می شوند و فیکس هستند و تعدادی هم به صورت بازشو وقابلیت باز و بسته شدن را دارند.   قسمتی که باعث باز و بسته شدن لنگه متحرک می شود را لولا می نامند و به طور کلی هر نمای متحرک فریم لس از دو لولا در دوطرف عمودی تشکیل می شود و به وسیله پیچ های مخصوص ابتدا در لنگه و سپس در فریم الومینیومی یا اهنی وصل می گردد، البته نصب لولای فریم لس با محاسبات دقیق انجام می شود تا در هنگام باز و بسته کردن مشکلی ایجاد نشود.

 

این لولاها دارای مقاومت بالایی می باشند و در مارک ها و جنس های مختلف در بازار عرضه می شوند که معروف ترین لولای فریم لس جنس ایتالیایی است؛ زیرا هم دارای الیاژ سخت تر می باشد و هم در ساخت آن از قطعات مستحکم تر استفاده شده است.

 

در بحث تعمیرات فریم لس بیشتر لولای ان دچار مشکل می شود و در طی اتفاقات و باز و بسته کردن غیر اصولی و همچنین جنس نامرغوب لولا خرابی به بار می آورد و لنگه نمای فریم لس مورد نظر را کامل از کار می اندازد؛ تنها راه حل بازگشت کارایی آن، تعویض لولای شکسته یا خم شده با لولای مرغوب جدید است.

 

 


تعمیر پنجره دوجداره آلومینیومی و upvc و تعمیرات نمای فریم لس

 ابزار و نیروی کار ماهر و متخصص خود را نیاز دارد؛

به کارشناسان متخصص روناوین اعتماد کنید !


 

 

درب و پنجره منزل یا محل کار شما  نیاز به رگلاژ یا تعمیر و بازسازی دارد ؟

 

       فقط کافیه با ما تماس بگیرید !

 

 


 

 


 

 

نصب توری پلسه ای و رهایی از حشرات مزاحم؛

 

توری پلیسه ای همان کارایی توری پنجره قدیمی را با چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر دارد؛ بی شک گذر زمان توانسته است روی تمامی ابزارهای ساختمان مزیت هایی را ایجاد کند و تکنولوژی ساخت آنها را  نیز تغییر دهد؛ توری پنجره هم در این بین بی نصب نمانده است. توری پنجره از حالت آلومینیومی و پارچه ای ساده  به سوی توری پلیسه ای پیشرفت کرده است و امروزه به عنوان بهترین نوع توری پنجره نیز شناخته شده می باشد.

 



 

توری پلیسه ای از فریم آلومینیومی با جنس توری پلی استرین ساخته می شود؛ این توری مانند توری های قدیمی نمی باشد که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی باشد؛ توری های قدیمی، غالبا عمر کوتاهی داشته و قابل تمیز شدن نیز نیستند.

 

نکته :

 

یکی از نگرانی هایی که اکثر استفاده کنندگان از توری های پلیسه ای با آن مواجه هستند این است  که فکر می کنند به واسطه بادبزن هایی که برای جمع شدن و باز شدن توری پلیسه ای در پایین و بالای آن قرار می گیرد، امکان ورود پشه و حشرات موزی نیز وجود دارد !

اما جای نگرانی نیست؛ گروه صنعتی روناوین با به کارگیری تسمه هایی انعطاف پذیر، این ضعف و اشکال را رفع کرده است .

 


 

 

 

مهمترین مزیت های توری پلیسه ای؛

 

  • جلوگیری از ورد حشرات و حیوانات موزی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و مواد خارجی
  • شست و شوی آسان و راحت
  • کیفیت بالا و عمر طولانی
  • مناسب هر شرایط آب و هوایی
  • نصب آسان و سریع و به صرفه

 

 

انواع توری پلیسه ای جهت پنجره های آلومینیومی و UPVC؛

 

 

توری پلیسه تک فریم؛

توری پلیسه ای تک فریم، نسل جدیدی از توری های قدیمی می باشد. این توری پلیسه ای، از فریم آلومینیوم ساخته شده است. جنس خود توری از جنس پارچه مستحکم و قابل شست و شو می باشد و همچنین قابلیت جمع شدن به یک طرف پنجره را دارد و این مزیت به شما کمک می کند که در صورت عدم نیاز به توری پلیسه ای و یا برای دسترسی به فضای بیرون پنجره، توری پلیسه ای را به یک طرف جمع کنید.

 

 

توری پلیسه دبل فریم؛

 

 

 

 

در این توری پلیسه ای به دلیل تکنولوژی و نوع ساخت حرفه ای و کاربردی آن، نیاز به مراحل سخت نصب نبوده و بدون نیاز به پیچ کردن و سوراخ کاری توسط دریل و.. می توان آن را نصب نمود؛ حتی اگر در شرایط تخریب یا آسیب دیدگی یا دسترسی به فضای بیرون توری پلیسه ای، می توان آن را به راحتی از ریل خود خارج کرد.

 

 

 

یکی از مزیت های دیگر  توری پلیسه ای  در نوع دبل فریم، این می باشد که در صورت مشاهده فضای طبیعت به صورت کامل و یا نورگیری در روز و یا هر دلیل دیگری، شما می توانید این توری پلیسه ای دبل فریم را به یک طرف پنجره جمع کرده و کاملا در قسمت فریم قرار دهید به طوری که هیچ مانعی برای دید شما یا نور محیط نداشته باشید.

 

 

توری پلیسه مگنتی؛

نوع جدید و پر کاربرد از توری های پلیسه ای در بازار موجود می باشد به نام توری پلیسه مگنتی که دارای مزیت های زیادی می باشد؛

یکی از مزیت های این توری پلیسه ای این است که با توجه به اینکه در بدنه این توری پلیسه ای از آهنربا استفاده شده است نیازی به نصب اینتوری پلیسه ای به بدنه پنجره با استفاده از پیچ و مهمره نیست چرا که خاصیت مغناتیس می تواند این توری پلیسه ای را به بدنه پنجره بچسباند .

 

 

توری پلیسه ای ترک؛

توری پلیسه ایترک همانگونه که از اسمش پیداست، متعلق به کشور ترکیه می باشد؛ این توری پلیسه ای یکی از بهترین توری های موجود در باز می باشد؛ اما از این موضوع هم نباید غافل ماند که این نوع توری پلیسه ای از قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ایرانی برخوردار است؛ دلیل آن نیز این است که هزینه های اضافی حاشیه ای مانند هزینه واردات، حمل و نقل و.. بر قیمت این نوع توری پلیسه ای تاثیر منفی گذاشته است  .

امروزه توری پلیسه ای ایرانی از نظر کیفیت به گونه ای رشد داشته اند که قادر هستند با نمونه های خارجی از قبیل نمونه های ترک رقابت کنند.

 

 

نصب توری پلیسه ای؛

 

زمان نصب توری پلیسه ای، بعد از نصب پنجره می باشد. امروزه مانند گذسته، توری های پنجره نیاز به فریم جدا برای نصب ندارند بلکه می توان توری پلیسه ای را روی پنجره دوجداره قرار داد و در شرایط آب و هوایی گرم و خشک مخصوصا در فصل تابستان از آن استفاده کرد و در فصل های دیگر که نیازی به وجود توری پلیسه ای ندارید، آن را جمع کرده و از پنجره جدا نمایید. اگر حوصله این کار رو هم نداشتید، می تونید به راحتی در فریم خود توری پلیسه ای جمع کرده و با خیال راحت، از منظره رو به دریا یا جنگل خود، لذت ببرید. 

 

 

نصب توری پلیسه ای در برخی از نمونه ها مانند توری پلیسه ای مگنتی، نیازی به پیچ و مهره ندارند چرا که با استفاده از خاصیت مغناطیسی، می توانند روی پنجره قرار بگیرند. اگر نیازمند نصب توری پنجره هستید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار بدهند.

 

 

  اگر می خواهید از شر حشرات و مگس و.. راحت شوید،

  فقط کافیه با ما تماس بگیرید !